درحال بارگذاری...

زمان سمپاشی درخت گردو

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

زمان سمپاشی درخت گردو


زمان سمپاشی درخت گردو

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


معرفی بهترین زمان سمپاشی درخت گردو:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان سمپاشی به آن دقت داشت، برگزیدن زمان مناسب و بهترین فصل برای انجام این کار است. این کار نه تنها باید در یک فصل مناسب صورت بگیرد، بلکه باید در یک روز مناسب نیز انجام شود؛ زیرا در غیر این صورت، کل فرایند سمپاشی عبث بوده و هیچ فایده‌ای نخواد داشت.

البته باید توجه داشته باشید که با توجه به وضعیت درختان و شدت آفات، فرایند سمپاشی ممکن است ادامه یابد و بیشتر از 1 بار در سال انجام شود؛ در چنین مواقعی، انتخاب بهترین سم برای درخت گردو از آنجایی که در از بین بردن آفات نقش دارد، ارزش دوچندان پیدا می‌کند.

اهمیت سمپاشی درخت گردو چیست:

بدون شک حتی خود شما بهتر از ما واقف هستید که سمپاشی برای درختان، تا چه اندازه لازم و ضروری است. به عنوان مخاطب این مقاله، بدون شک می ‌دانید که درخت گردو، چقدر در برابر آفات حساس بوده و این آفات، تا چه اندازه می‌توانند بر میزان و کیفیت محصول، تاثیر بگذارند. از همین روی، درک اهمیت سمپاشی این درخت و به دنبال آن، دانستن زمان سمپاشی درختان گردو، و یا استفاده از نوع سم مناسب، کار چندان دشواری نیست.

درختان باغ گردو، هر ساله مورد هجوم آفات و شته ‌های گوناگون قرار می‌گیرند. چنان که در بخش قبلی مشاهده کردید، این آفات به شکل مستقیم میوه‌ها را هدف قرار می‌دهند؛ به تبع اگر باغدار بخواهد سود دهی مناسبی داشته باشد و محصولاتش را به بهترین شکل در بازار عرضه کند و البته باغش را تا سالیان سال نگه دارد، بهتر است که فرایند سمپاشی و البته فرایند انتخاب بهترین سم برای درخت گردو ، را حسابی جدی بگیرد.

سمپاشی این درخت نه تنها راهی است برای مبارزه با آفات و بیماری‌های این درخت، به علاوه نوعی برای رشد و نموی درخت نیز مناسب بوده و تمامی موانع موجود در سر راه رشد را به کل از بین می‌برد.

بهترین و رایج‌ترین سموم برای درخت گردو:

معمولا انتخاب بهترین سم برای درختان گردو، باید توسط متخصص و افراد باتجربه انجام گیرد. انتخاب نوع سم، به نوع آفت بستگی دارد و گاها امکان دارد که برای از بین بردن یک آفت، از چند نوع سم استفاده کرد. یا بر عکس، برخی از اوقات برای از بردن چند نوع آفت، می‌توان یک نوع سم را به کار برد. انتخاب سم مناسب در سلامت درخت، بسیار تاثیرگذار است، پس بهتر است که آن را افراد آگاه واگذار کرد.

از جمله بهترین سم برای درخت گردو که از قضا بسیار هم متداول هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


زمان سمپاشی گردو#سمپاش#سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

کشاورزی مدرن چیست؟

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

نقش_آهن_در_گیاه

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

صفحه آپارات سیرنگ

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116